Skip to main content
Bonefish portfolio elsjekk
Kunde

Elsjekk AS

TJENESTER:

Design
Webside
SEO
Markedsføring
Logo
Tekstforfatting
Innholdsmarkedsføring

TILBAKEMELDING FRA KUNDE:

"Vi er svært fornøyde med samarbeidet med Bonefish. Vår investering i ny webside, innholdsmarkedsføring, AdWords-annonser og SEO har hjulpet oss å vokse som bedrift. I jevnlige statusmøter og løpende dialog føler vi oss godt ivaretatt som kunde".

Runar Strand
Daglig leder

Prosjektbeskrivelse

Elsjekk AS er en uavhengig aktør som ufører kontroll og sikkerhetsvurdering av elektriske anlegg. De kom til oss med ønske om en ny logo og responsiv webside. Firmaet var to år gammelt, og ville nå satse på en tydeligere og gjennomført profil og identitet de kunne bruke for å nå nye kunder og få fart på firmaet.

Etter utforming av logo og nettside hjalp vi de også med visittkort, portrettbilder av ansatte og en presentasjon de skal bruke til kunder om sine tjenester.

Logoen til Elsjekk ble rød, for å vekke følelsen av hastverk, energi og fare. Fargen er del av kundens identitet, da de tilbyr et forebyggende tiltak for nettopp fare ved energi og elektrisitet. Symbolet i logoen springer ut av et termografibilde. De tre strekene forestiller ledninger, samtidig som de utgjør en “E”.

NÅ NYE KUNDER

For at websiden og deres nye profil skulle nå ut til nye kunder arbeidet vi med søkemotoroptimalisering av siden, forfatting av tekst til siden, samt markedsføring og branding i Google og Facebook. Dette har gitt strålende resultater, og kampanjene har sørget for betydelig økning i henvendelser.

På websiden har vi laget et kontaktskjema og et bestillingsskjema så det er enkelt for kunder å ta kontakt. Kontaktskjemaet er tilgjengelig på alle undersider. Elsjekk AS har også valgt å ha en fagblogg på siden - en plattform hvor de kan dele sin kunnskap og gi tips og råd angående blant annet brannsikkerhet. Dette gir trafikk fra relevante Googlesøk inn på siden.

Økt organisk trafikk med 473 %

Vi opererer som ekstern markedsføringsavdeling for Elsjekk, et samarbeid som fungerer svært bra. Vi har jevnlige statusmøter og workshops, og har full kontroll på deres digitale markedsføring. En del av avtalen inneholder også innholdsmarkedsføring.

I løpet av to år har Elsjekk sin organiske trafikk økt med 473 %, og fluktfrekvensen for organisk trafikk har sunket med 77 %, fra 29 % til 6,5 %*.

Hvordan har vi gjort dette?

Helt siden vi laget ny nettside for Elsjekk i 2016 har vi arbeidet strategisk med SEO og innhold. Vi startet med en SEO-analyse og utarbeidet tekster til nettsiden.

Blogg og innholdsmarkedsføring

Etter dette har vi jevnlig lagt ut blogginnlegg, og delt disse på Facebook og LinkedIn. Her forsøker vi å skape engasjement slik at postene blir delt videre og kommentert på, for å nå ut til flest mulig. I tillegg markedsfører vi innholdet i relevante kanaler. I kvartalsvise statusmøter med kunden går vi gjennom resultater og legger en plan for neste kvartal. Det nære samarbeidet har vært en forutsetning for suksessen.

I arbeidet med SEO på siden og annonsering får vi god innsikt i hvilke søkeord deres kunder bruker og hvilke tema de er opptatt av. Dette bruker vi som utgangspunkt for utarbeiding av innhold som vil treffe målgruppen. Bloggen står i dag for omtrent 30 % av all trafikk på nettsiden.

Elsjekk ligger i dag på førstesiden på Google på 55 søkefraser. Ved å oppdatere siden jevnlig med relevant og nyttig innhold belønnes nettsiden med gode rangeringer. Dette er ikke bare bra for den organiske trafikken, men også for den betalte trafikken. Jo mer relevant landingssiden er for den som klikker på annonsen, jo mindre betaler du per klikk!

*Sammenligningsgrunnlaget er målt i aug-des 2016 mot aug-des 2018.

Resultatet

Antallet konverteringer har økt med 212 % fra første måned med annonsering og innholdsproduksjon til nå (aug 2016 til april 2019). Blogginnlegg og undersider som tar for seg problemstillinger og presenterer en løsning har gitt avkastning. Vi jobber stadig med optimalisering for konvertinger. På grunn av vårt arbeid har Elsjekk ansatt to nye medarbeidere og vurderer en tredje ansatt, for å rekke over alle henvendelsene de får.