Annonsedesign
Annonsering er den korteste veien til synlighet og merkevarebygging. Det gir leseren en sjanse til å bli kjent med deg og din merkevare. Med flotte annonser kan du nå ut til 90 % av internettbrukere, samt flere millioner nordmenn i papiraviser, bussannonser, plakater osv. Bildeannonser fungerer derfor ofte svært bra for merkevarebygging og bevisstgjøring, spesielt hvis du har et helt nytt produkt som få kjenner til.
Du kan annonsere i for eksempel:
- Nettaviser
- Blogger
- Trykte aviser, magasiner og temablader
Annonsedesign som skiller seg ut
I dag blir vi bombardert med annonser når vi blar i nyhetsstrømmen på Facebook, på nettaviser, i magasiner og på bussen. Vi ser opp mot tusen annonser hver dag, og få av dem får vår fulle oppmerksomhet. Vi skummer gjennom innhold raskere enn noen gang, og vier dermed mindre tid til hver tekst, bilde og video vi ser.
På grunn av dette er din annonse nødt til å skille seg ut. Du må fange oppmerksomheten raskt, og vekke interesse for ditt produkt.
Det er derfor viktig at annonse og bannerdesign er bra. Ser vi en rotete annonse med mye tekst, dårlig språk eller et bilde med dårlig kvalitet, regner vi også med at bedriften og produktet er av dårlig kvalitet.
En god annonse legger seg i underbevisstheten
En god bildeannonse vil være noe kunden husker den dagen de er ute etter ditt produkt. En bildeannonse vil ikke nødvendigvis treffe de som er i direkte kjøpsmodus, men den kan vekke interesse og legge seg i underbevisstheten.
Vi har arbeidet med design i over 17 år, og alt fra fonter, farger, bilder og andre elementer er alltid valgt av en grunn.
Vi vet hvordan farger og bilder påvirker din målgruppe. Vi vet at det er en forskjell på en annonse som skal trykkes og en som skal på nett eller digitalt. Det er en grunn til å velge oss fremfor å teste et verktøy på nett selv.
Det er faktisk bevist at selv om vi ofte overser annonser på nettsider, registrerer hjernen vår de likevel (forskning.no).
Les om bannerdesign til nett lenger ned.
Annonsedesign til print
Vi hjelper deg med annonsering i tradisjonelle medier som papiraviser og temablader. Vi utformer annonser i alle formater og til alle typer printmateriale. For mange bedrifter og bransjer er annonsering i for eksempel lokalaviser like effektivt som i nettaviser.
Skal du først bruke penger på en trykkannonse bør du sørge for at den er god. Vi hjelper med budskap og design, og sørger for at den gjenspeiler din profil og merkevare. Du har kanskje tidligere annonsert i en avis uten å vite om du har fått noe igjen for pengene? Vi har metoder for å måle resultater også fra trykkannonser. Ved å opprette egen kampanjeside eller et eget telefonnummer for annonsen kan vi lettere se effekten og måle konverteringer.
Vi lager i tillegg stillingsannonser og kan tilby gode priser på design og distribusjon.
Bannerdesign
Annonser som skal til nett kalles gjerne bannerannonser. På internett er det svært mye som kjemper om oppmerksomheten samtidig. Når du er inne på en nettavis ligger kanskje fem nyhetsartikler og tre annonser innenfor skjermens ramme samtidig. Det er ikke tvil om at det er viktig å skille seg ut.
Farger og bilder har mye å si. Men også valg av ord er viktig. I samarbeid med deg finner vi ordlyden for din bedrift, og skaper gode handlingsoppfordrende annonser. På nett har man ofte mindre plass, så spissing av budskap er viktig.
BANNERANNONSER I GOOGLE DISPLAY
I Googles Displaynettverk kan du nå over 90 % av internettbrukere. Du kan annonsere i nettaviser, blogger, forum, temasider, med mer. Her må du få frem alt budskap i ett bilde. Les mer om Google Display (bannerannonser) her.
BILDEANNONSER I FACEBOOK
I Facebook sitt eget annonserverktøy setter vi opp kampanjer for deg. Bildeannonser på Facebook fungerer på en annen måte enn i Google, da det ikke er lov med mer enn 20% tekst på bildet. Her er det visuelle svært viktig. Les mer om Facebook-annonsering her.