Skip to main content
google annonsering

Google Ads-annonsering

Nå nye kunder i Google

Google Ads er Googles annonseverktøy som lar de annonsere i søkemotoren og på over 35 millioner nettsider. Denne typen annonsering kan brukes enten du vil selge produkter/tjenester, bygge merkevare, eller bare skape trafikk inn til nettsiden din.

Vi jobber i Google Ads hver dag, og hjelper våre kunder med alt fra tekst og design av annonsene, til administrering av kampanjer.

Før vi setter opp en kampanje for deg, gjør vi en analyse av nettsiden din og dine produkter for å definere viktige nøkkelord og søkefraser. Har du ikke en Google Ads-konto, setter vi opp denne for deg med alle riktige instillinger og søkeord/fraser.

I Google Ads kan du nå potensielle kunder blant annet gjennom disse typene for kampanje: 

1. Søkeordsannonser

Nå brukere i det de søker etter produktene og tjenestene du tilbyr. I Google Ads setter vi opp tekstannonser basert på analyser og data vi har innhentet, og sørger for at du kommer opp som et betalt søk på forsiden i Googles søkemotor. Denne formen for kampanje er hensiktsmessig når man vil generer flere salg eller økt trafikk til websiden din, ettersom man. når ut til potensielle kunder som faktisk søker etter det du tilbyr. 

Les mer om søkeordsannonser i Google Ads.

2. Displayannonser (bannerannonser)

Nå brukere tidligere i kjøpsprosessen i displaynettverket. Displaynettverket består av over 35 millioner nettsider. Vi lager et utvalg annonser i forskjellige formater, så din bildeannonse blir vist på forskjellige nettsider og apper- og på mobil, tablet og desktop. Denne formen for kampanje er hensiktsmessig når du ønsker å nå ut til et større publikum, enten med mål om økt salg eller en sterkere merkevare. 

Les mer om displayannonser.

3.Videokampanje 

Nå ut til brukere gjennom videoannonser på YouTube og andre nettsteder med engasjerende innhold. Det finnes flere ulike kampanjetyper å velge mellom her - enten om du ønsker å øke merkevarekjennskapen deres, eller om målet er flere konverteringer og salg. 

4.Shoppingkampanje

Dette er kampanjetypen som er idéell for deg som har nettbutikk eller en fysisk butikk. Med Shopping-annonser kan du markedsføre produktlageret i butikken eller på nettet. Annonsen vises både i søkeresultatet og på Google Shopping-fanen (en rekke av bilder av produkter som dukker opp øverst når man har søkt på en vare). 

Remarketing

brukere som allerede har vært på nettsiden din. En remarketing-kampanje settes opp etter hvert som Google samler opp en oversikt over brukere som har vært på nettsiden. Dermed kan du rette egne budskap mot disse personene.

Ønsker du å nå nye kunder, eller fortelle om gode tilbud? Ved å annonsere i Google kan du nå ut til 90 % av internettbrukere.