Skip to main content
google display bannerannonser

Google Displayannonse (bannerannonser)

Bildeannonser/bannerannonser blir i Google-verdenen kalt Displayannonser og kan vises i et bredt utvalg av annonseflater i displaynettverket. Nettverket består av hele 35 millioner (!) nettsider og apper, norske og utenlandske, der du kan få vist dine bildeannonser. TV2.no, VG.no, Youtube og Gmail er bare noen av stedene de vil kunne vises. Nettsidene i displaynettverket når over 90% av internettbrukere.

Hvorfor annonsere i displaynettverket:

  • Generer flere salg og henvendelser
  • Øke merkebevissthet
  • Nesten uansett budsjett blir annonsen vist til svært mange
  • Maskinlæring i målretting, budgivning og formater for best mulig kampanjeresultater
  • Remarketing med eget budskap

Skap bevissthet rundt din merkevare

Displayannonser settes opp i Google Ads, hvor vi også oppretter søkeordsannonser (les mer om søkeordsannonser i Ads her). Disse må ikke forveksles. Mens søkeordsannonene treffer de som aktivt søker etter ditt produkt eller tjeneste, vil en displayannonse treffe brukeren tidligere i kjøpeprosessen. Det er ikke alltid man treffer de som er i direkte kjøpsmodus. Likevel vil annonsene vekke interesse og legge seg i underbevisstheten.

Vi setter hovedsakelig opp Displayannonser i Google Ads - Googles annonseverktøy, men produserer også annonser om du ønsker å annonsere i nettaviser og sider som ikke er inkludert i Google sitt nettverk.

Design av bannerannonser

Når det kommer til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder er det viktig å utnytte alle sjanser du har til å kommunisere budskapet ditt. Bilder blir oppfattet opptil 60 000 ganger raskere enn tekst, og derfor er det visuelle svært viktig.

En tilfeldig bildeannonse som dukker opp når du leser en artikkel på Dagbladet.no blir ikke klikket på med mindre den fanger oppmerksomheten din. Vi passer derfor på å alltid bruke tiltalende bilder eller grafikk, og sørger for at den ikke oppleves “masete”.

Call-to-action

Med en klar call-to-action (CTA) sørger vi for at du får klikk inn til nettsiden din. En CTA er handlingsoppfordrende, og kan for eksempel være “kjøp her”, “bestill nå” eller “meld deg på her”. Vi sender trafikken til forsiden eller en produktside, alt etter hva budskapet i annonsen er. Det kan også være lurt å opprette en egen, dedikert landingsside som speiler budskapet i annonsen og øker sjansen for konvertering. Dette er vi behjelpelig med.

Les mer om landingssider.

Målbare resultater

Google Ads lar oss måle resultatene annonsene dine gir. Vi ser akkurat hvilke annonser som er sett flest ganger, hvilke som er mest klikket på, og hvilke som gav den laveste prisen per klikk. Underveis i kampanjen følger vi med på disse tallene, og sørger for å optimalisere så du ikke skal sløse bort budsjettet ditt. Etter kampanjen er over, gir vi deg en rapport med en visuell fremstilling av resultatene.