Stilrent webdesign
Godt webdesign viser profesjonalitet
Tilstedeværelse på nettet er avgjørende for bedriften din. En utdatert, mangelfull eller dårlig webside vil hindre deg i å skaffe flere kunder.
Ta en kikk på dine konkurrenters nettsider og tenk som kunden; vil du gjøre en handel med din bedrift, eller noen av de andre?
Websiden din er ofte kundens første møte med bedriften, og her er det viktig å gjøre et godt førsteinntrykk. Finner ikke kunden det han eller hun søker etter i løpet av få sekunder på siden din, går kunden videre til neste side i Google-søket. Riktig og profesjonelt design og innhold må derfor være høyt prioritert.
God kommunikasjon er nøkkelen
Websider som er tiltalende, oversiktlige og enkle å bruke gir best resultat. Ditt hovedmål burde være å skape en webside som kommuniserer godt og ærlig med kundene dine. Den skal tydelig vise din identitet, og hvorfor du bør være en foretrukket leverandør. Dette kan gjøres ved å skreddersy profesjonelle og brukervennlige sider som får gjennom bedriftens filosofi og visjon så vel som å engasjere kunder.
Godt webdesign skal fremme budskapet ditt og sørge for god kommunikasjon om hva du tilbyr og hvorfor kunden skal velge akkurat deg.
Presenter innholdet på best mulig måte
Det er ikke nok at innholdet er godt når fremstillingen ikke er det, og omvendt. Derfor må innhold og design spille på lag. Det visuelle spiller derfor en stor rolle for å presentere innholdet på best mulig måte til de som besøker siden din. På denne måten når du frem til flere, og kundene vil oppfatte bedriften som seriøs og kvalitetssikker.
I tillegg til å se bra ut, må siden din også være søk- og oppdagbar. En side som er bygd opp på søkemotoroptimalisert standard er derfor alfa og omega for å være synlig både hos Google og andre søkemotorer.
Mobilvennlig nettside
I dag besøker man ikke lenger nettsider kun fra sin stasjonære PC. Man er gjerne på farten og besøker nettsider fra forskjellige enheter som bærbar PC, nettbrett og smarttelefoner. I 2015 hadde over fire av fem smarttelefon, og 68 prosent av disse bruker mobilen til Internettbruk (norsk mediebarometer 2015). Vi ser tydelig at mobilbruk er det som gir mest trafikk inn på våre kunders nettsider.
Ved å bygge opp siden med et responsivt design vil websiden tilpasse seg brukerens skjermstørrelse og gi en optimal opplevelse av nettsiden og innholdet på den. Dermed kan du tilby den samme informasjonen på en god måte uavhengig av hvilken enhet websiden blir besøkt fra. Les mer om mobilvennlige nettsider.