Landingsside eksempel

Landingsside

Når en besøkende kommer inn på siden din, er det ikke alltid han eller hun havner på forsiden. Derfor er det viktig at du optimaliserer alle undersidene dine, og at de er tilpasset mobilbrukere.

En god landingsside gir deg

  • Flere konverteringer
  • Bedre treff på Google
  • Større oppmerksomhet rundt hvert produkt eller tjeneste

Se våre 7 tips for en god landingsside →

Få bedre konverteringer med en god landingsside

Det lønner seg ikke å sende en potensiell kunde til forsiden på websiden din om du har annonsert for et spesifikt produkt. La oss si du har en annonse for en robotgressklipper. De som klikker på annonsen vil forvente å finne mer informasjon om denne modellen, samt en mulighet for å kjøpe hvis du har en nettbutikk. Hvis brukeren blir sendt til forsiden og selv må bla seg gjennom produktkatalogen din for å finne gressklipperen er det stor sannsynlighet for at hen går ut av siden din ganske kjapt.

Landingssider har som formål å lede kunden til å utføre en bestemt handling, som å fylle ut et kontaktskjema, gjøre en bestilling eller å gi informasjon om et produkt eller tjeneste.

Fra annonse til landingsside

Sender du kunden fra en annonse til en landingsside, er det viktig at budskapet i annonsen og på landingssiden henger sammen for at kunden skal utføre en handling. Har en bruker faktisk valgt å klikke på en annonse som han eller hun tilfeldig har kommet over, er det viktig at innholdet står til forventningene. All tekst, bilde, grafikk og eventuelle linker og knapper bør være tilpasset den aktuelle landingssiden. Ha unikt innhold som forteller om det spesifikke produktet eller tjenesten, og avslutt med en CTA (Call-to-action), en oppfordring til handling.

En god landingsside skaper konvertering, fra interesse til handling.

Fra Google til landingsside

Om kunden kommer inn på siden fra et Googlesøk, kan du treffe kunden i kjøpe- eller interessemodus. Derfor er det viktig at landingssiden inneholder relevant tekst, bilder og oppfordring til å gjøre en handling. Her har du din beste mulighet for å fange kunden. Overskriften og teksten bør være så konkret som mulig, og høyst relevant for den besøkende.

 

Opplever du mye trafikk inn til nettsiden din, men får lite henvendelser? Ta kontakt for optimalisering av dine landingssider for en bedre konverteringsrate!