Å lyse ut en stilling er ofte en kostnadsfull affære. Derfor vil det lønne seg å velge et byrå som ikke bare gir deg en god pris på plassering, men som også kan ta seg av design. Vårt samarbeid med Amedia gir oss en unik innsikt i å velge riktig format og plassering for din stillingsannonse. Vi sitter derfor i en posisjon hvor vi kan gi deg en konkurransedyktig pris på en samlet pakke med design og distribusjon.
I en hvilken som helst avis med en dedikert “stilling ledig”-side vil du garantert se mange som ser helt like ut. De fleste har kanskje kun overskrift, tekst og logo uten å ha ofret en tanke til layout og design. Slike annonser er ikke utformet med tanke på å tiltrekke seg mennesker.
I en stillingsannonse må også bedriften selge seg selv, og ikke sitte med en forutsetning om at alle har lyst til å jobbe for deg. Her kommer designet inn. Det er ikke nødvendigvis det du skriver som har størst betydning, ofte vil det være den grafiske layouten med farger, fonter, logo og design som gir størst inntrykk på leseren. Å legge til en farge eller et grafisk element vil med en gang gi annonsen nytt liv.
Hvordan lage en god stillingsannonse.
Med erfaring og innsikt i denne typen prosesser vet vi hvilke dager det fungerer best for stillingsutlysning, samt hvilke aviser du bør være i. De fleste stillingsannonser gjør det best i lokalaviser. Spesielt utenfor de største byene er dette den beste måten å nå frem til potensielle søkere. Vi har i mange år vært samarbeidspartner og i tett dialog med Amedia, og kan skaffe gode priser på printannonser. Noen ganger vil det være viktig å annonsere eksklusivt på Internett eller i tillegg til print. Vi designer selvfølgelig for denne type format også.
Trenger du hjelp med tekst, enten en språkvask eller at vi skriver hele annonsen for deg, hjelper vi deg med dette. Tekstforfattere vet å formulere gode setninger, bruke riktige triggerord og skrive en tekst utenom det vanlige. Les mer om hva vi tilbyr av tekstforfatting her.