digital markedsføring

Effektiv og målbar digital markedsføring

Digital markedsføring åpner opp en stor verden av muligheter. Synlighet på nett bør være en hovedprioritet i dagens digitale samfunn. I motsetning til tradisjonell markedsføring, står målbarhet og resultater mer i fokus. Med forskjellige verktøy kan du måle effekten av din aktivitet på nett, og skreddersy kampanjer mot din målgruppe.

De viktigste typene digital markedsføring:

Målbarhet og resultater

Det som er så fint med digital markedsføring, er at du hele tiden har full kontroll på budsjettet ditt, og du får målbare og dokumenterte resultater.

Gjennom optimalisering og spisset budskap oppnår du de resultatene du ønsker, enten det er økt konverteringer, henvendelser, eller generell trafikk til nettsiden din. Bruker du oss til markedsrådgivning og markedsføring går vi jevnlig gjennom din markedsføring og gir deg anbefalinger for videre strategi.

Les mer om markedsrådgivning.

Hva kan vi gjøre for deg?

Google AdWords og Display

Google AdWords og Display er nettverkene som lar deg annonsere med tekstannonser i Google sin søkemotor, og med bildeannonser i et bredt utvalg av annonseflater, som for eksempel dagbladet.no og dinside.no.

Bildeannonser er mest effektiv for merkevarebygging og bevissthet, og den raskeste veien til synlighet på nett. Tekstannonser derimot, vil dukke opp når kunden søker på de søkeordene du har valgt å dukke opp på. Kanskje vil kunden huske å ha sett navnet på bedriften din i en bildeannonse, og sannsynligheten for at han eller hun klikker på den vil være større.

Søkeordsannonser kommer øverst i resultatene, og skiller seg kun ut med et grønt felt det står “annonse” i. Vi har lang erfaring og kunnskap innen Google-verden, og er sertifisert Google Partner.

Les mer om Google AdWords.

annonsering på facebook

Annonsering på Facebook

Facebook er trolig den mest effektive markedsplassen for digital markedsføring. Omtrent 80% av Norges befolkning har profil på Facebook, og 2,8 millioner av disse er innom hver dag. Det er alfa og omega å ha en Facebookside i dag. Her legger du ut informasjon om bedriften, kontaktinformasjon og innlegg.

Å annonsere i Facebook gir deg uendelig med muligheter for segmentering av målgrupper og plassering av annonser.

I annonseverktøyet til Facebook setter vi opp kampanjer med forskjellige annonsesett og annonser, og gjennomfører A/B-testing. Det innebærer at vi setter opp annonser med ulikt budskap, og/eller til ulik målgruppe. Deretter følger vi med på hva som fungerer og hva som ikke fungerer, og gjør nødvendige justeringer for at dine penger skal brukes mest effektivt.

Les mer om Facebook-annonsering.

Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring er noe som har blitt svært viktig i løpet av de siste årene. Brukere av sosiale medier er opptatt av å bli underholdt eller å få interessant informasjon om det de bryr seg om. En bedriftsblogg vil være lurt å ha. Her kan du dele din kunnskap og gi leserne nyttig og interessant informasjon. Innholdet deler du på sosiale medier, eller så kan kunden aktivt søke opp informasjonen selv.

Les mer om innholdsmarkedsføring her.

Bruker du nettsiden din og sosiale medier til å dele informativt, underholdende og verdiskapende innhold vil det gi deg en unik avkastning i det lange løp.

En slik type markedsføring oppfattes ikke som direkte reklame, og leseren vil derfor være mer positiv til en fremtidig annonse. Du bygger en relasjon til kunden før du prøver å selge noe. 

Les mer om hva vi tilbyr av tekstforfatting og hvorfor det er viktig her.

Organisk synlighet på nett

I tillegg til digitale annonser handler også digital markedsføring om å gjøre deg synlig på nett uten å “mase” på kunden. Dette gjøres gjennom å bygge opp nettsiden din så den blir funnet på Google og andre søkemotorer, og sørge for at nettsiden din har godt og informativt innhold. Gode undersider med tilstrekkelig informasjon og overbevisende tekst fungerer naturligvis bedre enn en side med få setninger og et lite bilde. Forestill deg at du er en potensiell kunde og se på nettsiden din med kritiske øyne. Gir du kunden din nok informasjon om det du tilbyr? Er det lett å finne frem? Og ikke minst - får du lyst til å handle av denne bedriften?

Søkemotoroptimalisering

Søkemotoroptimalisering (SEO) er en viktig del av digital markedsføring. SEO handler blant annet om måten man bygger opp nettsiden på, gjennom tekniske innstillinger, kvalitet på innhold, og ekstern og intern lenking. Dette arbeidet gjøres hovedsakelig for å forbedre rangering og skaffe mer trafikk og synlighet i søkemotorer. I motsetning til annonsering i søkemotorer, vil søkemotoroptimalisering sørge for at du ligger høyt i det organiske treffet, det som Google vurderer som et best mulig treff for det kunden søker på.

Vi benytter opp til flere spesialiserte SEO-verktøy sammen med kunnskap og erfaring for å sørge for at din nettside er synlig. Vi følger også med på dine konkurrenter for å jobbe proaktivt for å forsvare og forbedre din posisjon i markedet.

Tradisjonelle medier

I tillegg til markedsføring i digitale medier kan vi også hjelpe deg med annonsering i tradisjonelle medier. Vi utformer annonser, plakater, flyers, roll-ups, brosjyrer - alt du kan tenke deg innen print. For noen bransjer er det like effektivt å annonsere i for eksempel papiraviser som i nettaviser. Sammen med kunden går vi gjennom muligheter og finner ut hva som passer best for din bedrift.

Høres dette ut som noe for deg?

Ta kontakt med oss i dag for å høre hva vi kan hjelpe deg med. Med over 10 års erfaring i bransjen kan vi tilby deg kloke hoder, tett samarbeid og gode resultater.

Er det ønskelig, kan vi være din eksterne markedsavdeling. Da vil vi sette av dedikert tid hver måned både internt og med kunden for å planlegge, videreutvikle og justere pågående kampanjer. Vi bruker vår erfaring til å gi deg råd og anbefalinger for videre markedsføringskampanjer.

Det er ikke alle som har tid eller ønske om å sette seg inn i de utallige verktøyene man kan benytte seg av når man jobber med digital markedsføring. Derfor er det en god investering å benytte en bedrift som Bonefish AS for å ta bedriften til nye høyder med effektiv og smart markedsføring.

Les mer om markedsrådgivning.