Skip to main content
Bærum Kjøkkensenter Bonefish Portfolio
Kunde

Bærum Kjøkkensenter

TJENESTER:

- Design
- Webside
- Markedsføring

TILBAKEMELDING FRA KUNDE:

"Vi har vært kunde av Bonefish i flere år, og er utrolig fornøyd. Vi føler oss alltid godt ivaretatt. De har hjulpet oss med alt fra design og utvikling av nettside, markedsføring, drifting av sosiale medier, SEO og innholdsforfatting. Vi har opplevde en stor økning i kunder og kan varmt anbefale Bonefish videre."

Prosjektbeskrivelse

Bærum Kjøkkensenter er leverandør av skreddersydde kjøkken, bad og garderober, som vi har arbeidet med over flere år. Vi har jobbet helhetlig med denne merkevaren, med fokus på områder som hjemmeside, design, markedsføring, SEO og organisk innhold.

Ny og mer brukervennlig nettside

Bærum Kjøkkensenter kom til oss med ønske om ny nettside som var mer oversiktlig og lettere å navigere seg rundt på. Gjennom kundeforholdet har vi utviklet og bygget videre på hjemmesiden med innhold. 

Fokuset vårt har vært å bygge opp en nettside som underbygger Bærum Kjøkkensenter sin kvalitet, kunnskap og erfaring samt gi kunder både inspirasjon og informasjon om alle produkter. Dette har vi gjort gjennom utfyllende produktsider med flotte bilder, laget og driftet en blogg med inspirasjon samt gjort det enkelt for besøkende å ta rask kontakt med Bærum Kjøkkensenter.

Markedsføring

Bærum Kjøkkensenter ønsket en sterkere merkevare slik at de ville nå ut til flere kunder. For å oppnå dette har vi hatt et stort fokus på betalt annonsering. Vi har gjennomført en rekke ulike kampanjer på annonseplattformene Facebook Ads og Google Adwords - noen med strategi og målsetning tilknyttet økt synlighet, andre tilknyttet det å oppnå flere konverteringer. 

Vi har også laget flere kampanjer som har blitt vist i nettaviser -  i form av displayannonser.

Det å utforme displayannonnser er en helhetlig prosess som inkluderer det å utforme et passende budskap som former kampanjen, å sette opp egne kampanjesider på Bærum Kjøkkensenters hjemmeside, samt utforming av selve annonsen. Her har vi designet bildene som skal vises, og utformet en tekst som komplimenterer bildet og appellerer til målgruppen. 

I tillegg har vi også laget flere annonser på trykk, i lokalaviser. 

SEO

Det var viktig for oss at Bærum Kjøkkensenter også skulle bli synlige i organisk søk, da kundene i flere tilfeller har mer tillit til nettsteder som dukker opp organisk. Derfor har vi kontinuerlig jobbet med SEO - søkemotoroptimalisering. Dette innebærer strategisk arbeid med både innhold og tekniske tiltak på siden. 

Vi har kontinuerlig gjennom flere år jobbet med å utarbeide relevant og brukervennlig innhold på Bærum Kjøkkensenter sine hjemmesider. Dette har blant annet resultert i flere undersider om de ulike kjøkkenmodellene, en inspirasjonsblogg og en partnerside. Det at nettsiden deres blir oppdatert jevnlig over lang tid og har mye og relevant innhold er med på å forbedre SEO-scoren og rangeringen deres i Google sitt søkeresultat. 

I tillegg jobber vi kontinuerlig med tekniske tiltak som for eksempel og legge inn riktig meta data på nye undersider.

Sosiale medier

Innholdsskaping på sosiale medier har også vært et fokusområde. Vi har driftet deres sosiale medier og jevnlig postet innhold på deres Instagram, Facebook og Pinterest. Slik har vi nådd ut til et større publikum, gitt kundene mulighet til å bli bedre kjent med merkevaren. Det virker tillitsbyggende, og kan bidra til høyere lojalitet hos kundene. 

Resultater

Nettstedstrafikken til Bærum Kjøkkensenter fordeler seg i dag slik: 45% av de besøkende på nettstedet kommer fra betalt annonsering, 39% kommer fra organisk søk og 16% kommer fra andre kilder. At 45% kommer fra annonser, viser at det å kontinuerlig ha betalte annonser og ulike kampanjer har hatt stor effekt, og at det har ført til en stor økning i kunder. At en stor andel også kommer fra organisk søk reflekterer viktigheten av alt arbeidet som er blitt lagt ned på SEO og jevnlige oppdateringer på nettstedet og bloggen. Vi har klart og løfte Bærum Kjøkken såpass høyt opp på resultatlisten i Google at målgruppen finner dem når de søker på relevante søkeord.