profilmanual designmanual

Profilmanual

Gi bedriften en identitet

Grunnlaget for en gjenkjennelig og gjennomført visuell bedriftsidentitet ligger i en profilmanual (designmanual). Med over 17 års erfaring innen design hjelper vi nyoppstartede bedrifter med å skape en identitet, eller fornyer din gamle profil. Uansett hvor etablert du er, vil du profittere på å ha en frisk, moderne og gjennomgående identitet. 

Profilmanualen sørger for en rød tråd i alt av materiell, fra webside, brosjyre, visittkort, skilter, profilering av bygg, arbeidstøy og firmabil. Den visuelle profilen skal speile bedriftens identitet og skille deg ut fra konkurrentene. Samtidig som du utstråler en unik identitet utad, bidrar det også til samhold og tilhørighet blant ansatte.

En profilmanual inneholder all informasjon du trenger for å skape nytt materiale, og er derfor også en tidsbesparende investering.

En profilmanual sørger for følgende:

  • Gir bedriften en identitet
  • Sørger for en rød tråd i alt materiale - gjenkjennelseseffekten
  • Viser seriøsitet og skaper troverdighet
  • Skaper samhørighet og økt motivasjon internt i bedriften

Ta utgangspunkt i logoen

En logo er bedriftens “ansikt” utad, og utgjør utgangspunktet for resten av profilmaualen. Logoen skal kjapt formidle hva du driver med, fungere med og uten farge, og i alle størrelser. Det er derfor ikke bare-bare hvordan logoen din ser ut. Vi designer gjerne en ny logo for deg, eller frisker opp din gamle.

Når det er sagt, kan ikke logoen alene stå for en merkevare. Det er svært viktig å skape et helhetlig uttrykk, som også inkluderer en fargepalett, et utvalg fonter, og gjerne grafiske elementer.

Merkevarebygging fra dag én

Det kan ta tid før din merkevare blir kjent. Derfor er det viktig å starte med merkevarebyggingen fra dag én. Når de samme fargene, fontene og grafiske elementene går igjen i all din kommunikasjon, skaper du en gjenkjennelseseffekt. Denne er svært viktig for å fange kunder.

Se for deg at du står i en kiosk i Spania og skal kjøpe en forfriskende drikke. Den eneste brusen du kjenner igjen, er Fanta. Hvor stor sannsynlighet tror du det er for å velge den, fremfor en annen du aldri har sett eller smakt før?

Vi mennesker oppfatter visuelle uttrykk svært mye raskere og i større grad enn tekst. Din visuelle profil er derfor svært viktig når en person scanner annonsen din på Facebook, går forbi butikken din, eller får en brosjyre i hånda. Personen vil ikke nødvendigvis huske hvilket produkt som var på tilbud, men hen lagrer ditt visuelle uttrykk i underbevisstheten.

Hvorfor velge oss?

Vi i Bonefish arbeider hardt og målrettet for å gi din bedrift en tydelig og unik identitet. Etter analyse og samtale utarbeider vi profilmanualen. Vi tar utgangspunkt i din visjon og budskap, samt undersøker dine konkurrenter. Med 15 års erfaring innen design vet vi hva vi gjør. Når profilmanualen er ferdig, er vi klare til å produsere alt av markedsmateriell og profilerte artikler.