Skip to main content
google display bannerannonser

Annonsering på Snapchat

Hva er Snapchat? 

Kort fortalt er Snapchat en app som lar deg kommunisere med andre brukere i form av meldinger, bilder, videoer eller telefonsamtaler. I tilegg kan man poste stories - bilder og videoer som blir synlige for alle som følger deg. Man kan også følge kjente profiler og mediekanaler og slik oppdatere seg på nyheter og annen underholdninger her. Det unike med denne plattformen er at alt som sendes og legges ut forsvinner etter kort tid - noe som legger til rette for en mer uformell og kreativ kommunikasjon enn flere andre plattformer. 

Hvem når man ut til ved å annonsere på Snapchat?

Plattformen blir hyppig brukt blant mange, særlig blant den yngre generasjonen. Er målgruppen din relativt ung er dette definitivt plattformen du burde benytte deg av. Snapchat når ut til hele 75% av millenniumsgenerasjonen og generasjon Z. Likevel ser vi nå også at stadig flere eldre tar i bruk plattformen, så her kan man nå ut til et bredt publikum. 

Fordelene ved å annonsere på Snapchat:

Snapchat er en plattform hvor underholdningsfaktor vektlegges. Som bedrift kan man her vise frem en mer leken og personlig side. Dette kan bidra til at din bedrift bygger tettere bånd med publikum. Det å vise en mer personlig side kan bidra til større tillit og troverdighet, som er sentralt.

I likhet med de andre annonseplattformene gir også Snapchat god mulighet for målrettet segmentering, slik at det er lett å treffe målgruppen man ønsker. Du kan rette annonsen etter sted, demografi eller interesser, og slik nå ut til relevante brukere.

Det er enkelt å justere budsjettet underveis. Spend baserer seg på de resultatene du får. Under ser du noen av budsjettmodellene du kan velge, der du betaler for:

  • Swipe ups/nettstedsbesøk
  • Impressions/visninger 
  • Appinstalleringer

Ulike annonsetyper Snapchat Ads tilbyr: 

  • Linser og filter 
    • Her kan du altså designe et eget filter eller linse som brukerne kan benytte når de skal filme eller ta bilder. Her kan man legge inn ønsket budskap, logo ol, i tillegg til en link som brukerne kan klikke seg inn på. 
  • Snap Ads
    • Dette er 10 sekunders annonser som kommer til syne mellom stories brukerne ser. Man kan linke til en landingsside slik at brukerne kan klikke seg videre inn for mer informasjon. 
  • Story Ads
    • Story ads er lengre annonser hvor man har mulighet til å fortelle mer, gjennom flere videosnutter. 

Hvilken variant som passer best avhenger av budskapet man ønsker å formidle, hvem målgruppen er og hva målet med annonsen er. 

Lurer du på hvordan du kan komme i gang med annonsering på Snapchat? Ta kontakt med oss i dag så hjelper vi deg!