AdWords er Googles annonsesystem hvor du kan betale for annonseplass på spesifikke søkeord.
Annonsering i Google AdWords enkelt forklart:
I AdWords kan du også annonsere med bannerannonser (bildeannonser) i Displaynettverket. Disse vises i et bredt utvalgt av annonseflater, på nettsider som Dagbladet.no og Hegnar.no. Les mer om bannerannonser i Google AdWords her.
Det er svært viktig å være synlig på nettet, da studier viser at opptil 90% av forbrukere bruker søkemotorer før de bestemmer seg for å kjøpe en tjeneste eller et produkt (DII 2012). Ved å annonsere gjennom AdWords har du muligheten å treffe den målgruppen du ønsker. Du har uendelig med valg av søkeord, målgrupper og lokasjon å velge mellom for hvor og når annonsen din skal vises.
Synes du dette høres tidkrevende ut? Et digitalbyrå vil opprette og drifte AdWords-kontoen for deg, så du heller kan bruke tiden din på det du er best på. Google gir deg muligheten til å justere innstillinger og søkeord underveis i kampanjen for at dine annonser skal være mest mulig effektiv.
Vi i Bonefish har flere års erfaring med drifting av AdWords-konto. Vi er sertifisert Google Partner, som gjør at våre kunder kan stole på at vi vet hva vi driver med, og er en seriøs aktør. Vi følger med på kampanjen, og passer på at pengene dine blir brukt forsvarlig og best mulig. Du får jevnlig rapporter med nøkkeltall så du ser akkurat hva du får for pengene, og vi kommer med anbefalinger om videre strategi.