Mange har store planer om å skrive tekster til nettsidene sine selv. Les våre grunner til hvorfor du ikke bør gjøre jobben selv, men overlate den til profesjonelle.
Vi liker alle å spare penger. Derfor er det lett å tenke at “tekster skal jeg greie å skrive sjøl”! Det er tross alt du som kan mest om faget ditt.
Men, hvor mye vil du egentlig spare på å skrive tekstene selv?
Det tar tid å skrive. Det tar tid å sette seg ned, samle tankene, og få ordene svart på hvitt. Tenk gjennom disse spørsmålene:
En tekstforfatter fra et byrå som Bonefish har tekstforfatting som sin jobb. Dermed er du sikret å få tekstene ferdig til deadline, samtidig som du bruker tiden din på det du er best på.
Nei, det har du kanskje rett i. Det er derfor vi setter god dialog og research høyt. Ved starten av et prosjekt (og underveis) vil tekstforfatteren gå gjennom hva som skal skrives sammen med deg. Dette gjøres i et møte/telefonmøte.
Tekstforfatteren jobber så ut i fra informasjon fra deg, samt egen research. Du får et førsteutkast med eventuelle kommentarer og oppfølgingsspørsmål, og har alltid mulighet til å påvirke resultatet.
Det er ikke alltid lett å sette ord på hva du og din bedrift egentlig driver med selv, og det er lett å ty til komplisert fagspråk. Derfor er det fint å få en person utenfra som ser bedriften med nye øyne.
En tekstforfatter ser på bedriften på samme måte som kunden gjør.
For å nå frem til kunden må du ha tekster som er lettleste, oversiktlige og på et språk som kunden forstår. Det er dette som driver salg og konverteringer. Tekstforfatteren har også kunnskap om hvordan man skriver for nett.
I dag søker vi på nett på samme måte som vi snakker, gjerne i fulle setninger. Google har nylig endret mye av sine algoritmer til å fremheve “setningsbaserte” søkeresultater. For å bli funnet på nett er det viktig å bruke nøkkelord og -setninger, undertitler, uthevinger og mer. Dette har tekstforfatteren kontroll på.
Ta kontakt med oss om du trenger tekster til nettsiden, bloggen eller brosjyren din!