Kjære bedriftsleder - på tide å fornye seg?
Sist endret: 18. januar 2023
Blir dere nedringt av selgere som vil selge din bedrift en ny nettside?
Det er muligens et hint om at det er på tide å fornye seg. Selgere er enkle, de ringer med gode intensjoner og ønsker å hjelpe bedrifter med sin digitale tilstedeværelse.
De ringer sjeldnere om du skinner med en selgende side som skaper tillit, kommuniserer klart, scorer godt på SEO og har en krystallklar «call to action».
Hvor lenge har du tapt penger på nettsiden din?
Hjemmesiden er din bedrifts ansikt utad. Bilder, tekst og riktig budskap sammen med bedriftens visjoner signaliserer hva din bedrift står for.
I dagens samfunn er det mer viktig enn før at siden fremstår med mer enn bare kontaktinformasjon og noen tilfeldig valgte bilder og ikoner. Det er viktig at den skaper trygghet og tillit, er ryddig og strukturert samt enkel å navigere i.
Leder den de besøkende gjennom et godt strukturert budskap som gjør at besøkende blir ledet riktig vei til riktig informasjon? Hva er det naturlig at de søker etter eller ønsker svar på uten at de må lete etter informasjonen?
Mobilvennlig side
90% av alle kjøpere i dag gjør research på nettet før de velger leverandør. Med riktig budskap sammen med godt sammensatt visuelt materiell skapes det grunnlag for at alle de som søker informasjon og bakgrunn finner og foretrekker kanskje deg fremfor andre. 90% av de igjen søker fra mobilen sin eller tablets og forventer at du også skinner på de plattformene.
Still spørsmål
Når du først har selgeren på tråden så still spørsmål.
Hvorfor ringer du akkurat oss? Hva kan vi gjøre bedre på siden vår? Hvorfor skal jeg velge dere? Har du noen gode tips til bedre synlighet? Dette er bare noen eksempler, men når du først har en fagmann på tråden så prøv å få gode tips til hva dere kan gjøre bedre! Har du en side som ikke er bra så ring for all del ikke de som har levert siden om du skal fornye den. Er du derimot fornøyd og vil gjøre små endringer så ringer du og tester ut servicen med nye øyne.
Google din egen side, men…
Ikke google deg selv fra din egen PC/Mac, du vil sannsynligvis komme unaturlig høyt oppe da du jobber på din egen maskin og den har besøkt din hjemmeside mange ganger. Slå på inkognito mode og google etter de ordene du ønsker å bli funnet på! Om firmaet du jobber i ikke er på de 3-4 første sidene når du googler din core business så må dere hive dere rundt.
Hjemmeside er ikke en utgift, det er en investering
Føler du at hjemmesiden ikke gir deg noe butikk i dag så er det på tide å investere. «Den er ikke så viktig for oss» er det mange som sier. Om ikke hjemmesiden bidrar til omsetning, vekst og rekruttering så skjønner vi at du ser på den som en utgift. Ring noen som kan det og få den hjelpen dere fortjener!