bonefish_portfolio_seloy

Prosjektbeskrivelse

Kunde

Airsped

Tjenester:

Airsped er en totalleverandør av frakt og logistikktjenester. De har levert solide transporttjenester i over 30 år, og kom til oss med ambisjoner om å fornye seg.

De ønsket nye, friske farger, og en helt ny grafisk profil. De har tidligere hatt fokus på flyfrakt, men ønsket nå å fremheve sine andre produkter også.

Helt ny grafisk profil

Vi startet med å lage en helt ny grafisk profil for Airsped. Profilen gikk gjennom en stor forandring, og fremstår nå mer moderne og tidsriktig. Friske farger sammen med illustrasjoner og profesjonelle bilder skaper en helhet de ikke hadde før. Vi produserte profilmanual, visittkort, brevmal m.m. av markedsmateriell.

Ny Logo

Airsped ønsket en logo som var mer organisk og "frisk" enn den gamle.  Vi kom opp med ideen om å ha en skjult symbolikk i logoen for å gi den en ekstra dimensjon. Etter flere utkast landet vi på en ny logo. Både Bonefish og Airsped var enige om hvilken som skilte seg mest ut og som gav uttrykket de var ute etter. 

Symbolet i logoen består av ikonene for sjøfrakt, bilfrakt og flyfrakt. Formen på symbolet lener seg fremover og er "på farten" - slik som Airsped.

Symbolene

For å fremheve fraktproduktene til Airsped, lagde vi ikoner for hver av de. Disse kommer sammen i logoen for å symbolisere hvordan de kombinerer produkter og skreddersyr løsninger for sine kunder.

Ny nettside

Etter å ha utarbeidet logo og profil gikk vi i gang med nettsiden. Den er oversiktlig og innbydende med nye bilder, illustrasjoner og tekster. Vi har inkludert kontaktskjema på alle undersider for å gjøre det enklere for kunden å få kontakt. Vi har bistått kunden med tekst til sine hovedtjenester. Tekstene er lettleste og søkemotoroptimaliserte.

Illustrasjon

Airsped tilbyr et bredt spekter av tjenester - noe de ville fremheve i toppbildet slik at besøkende raskt ser hva de tilbyr. Vi ville unngå å bruke typiske klisjébilder og trengte noe med identitet. For å løse oppgaven hentet vi inn illustratør som kunne skape et bilde som kunne representere Airsped sine tjenester på en god måte.

Vi hadde en brief med illustratør hvor vi forklarte hva vi ønsket, og vi hadde tegnet opp en skisse på forhånd. Illustratøren tok raskt oppgaven og resultatet ble imponerende.

Her kan du se en timelapse-video for hvordan illustrasjonen kom til:

fotograf

Airsped ønsket en mer dynamisk og personlig nettside. Den beste måten å få til dette på er å ta egne bilder. Miljøbilder og bilder av ansatte setter et personlig preg på siden, og viser hvem de er. 

Vi hadde en brief med fotograf hvor vi snakket om fargepalett og bildene vi ønsket til nettsiden. Resultatet ble flotte bilder som står i stil med den grafiske profilen og som får frem menneskene bak Airsped. Fotograf leverte en bildebank som kan brukes til både nettside og annet profileringsmateriale.