Skip to main content
4 råd for bedrifter i en vanskelig tid

4 råd for bedrifter i en vanskelig tid

Sist endret: 17. september 2020

Disse corona-tider gjør det svært vanskelig for mange bedrifter. Den uheldige situasjonen har ført til at mange har måtte stenge dørene. Betyr det at du skal stoppe all markedstiltak? Absolutt ikke.

Nå som sosiale medier og nettsiden er det eneste stedet du faktisk møter kundene dine, er det svært viktig å fortsette kommunikasjonen. Å være top-of-mind hos din kundegruppe er alfa og omega frem til du kan åpne igjen. Det vil gi deg forspranget du trenger i tiden som kommer.

Her er noen råd på veien:

1. Bruk riktig tone

Dette er en vanskelig periode for de aller fleste, så nå er det viktigere enn noen gang å tenke på hva din målgruppe bryr seg om - ikke hva du selv vil fortelle. Kundene dine er garantert mer opptatt av seg og sitt enn hvilke produkter du har på salg.

Dette er det viktig å respektere.

Uansett hva du skal kommunisere fremover, ta hensyn til at det du sier ikke er det viktigste i verden akkurat nå. Men kanskje du kan komme med noen gode tips og råd?

2. Vær til nytte

Gode tips og råd alltid velkomne. En god markedsstrategi inneholder alltid å dele tips og råd til kunder. Nå er vi veldig mottakelige for ideer til hva man kan gjøre hjemme med barna, eller hvordan vi kan løse digitale utfordringer på hjemmekontoret.

Vær en ressurs for kundene dine, selv om det ikke innebærer et salg her og nå. Det bygger merkevare, og styrker posisjonen din i markedet. 

3. Vær ærlig

Små og lokale bedrifter vil mer enn noen gang være avhengig av sine kunder. Det er ingen hemmelighet. Hvis vi er for opptatt av å vise frem hvor bra det går hele tiden, blir man kanskje oppfattet som uærlig. Da skaper man heller ikke tillit. Og tillit fra kundene er det viktigste en bedrift har.

Eier du en liten blomsterbutikk og er usikker på bedriftens fremtid? Skriv en liten post eller lag en video hvor du er ærlig om det. Det kan gi mye støtte, ikke bare i form av støttende kommentarer og salg, men det kan også gi en liten motivasjonsboost til deg selv! 

4. Bruk tiden godt

Nå som du har litt bedre tid, er det kanskje på tide å fullføre det online kurset du har meldt deg på eller lese den e-boken du lastet ned for noen måneder siden? Bruk tiden til faglig påfyll og utvikle deg selv som markedsfører av bedriften din. 

Dette blogginnlegget er første del av tre - ment som inspirasjon i den vanskelige tiden vi er inne i nå.

 

Kontakt oss

Navn
E-post *
Telefon
Melding