Hvordan tiltrekke flere kunder med Google Min bedrift
Sist endret: 18. januar 2023
I Google Min bedrift kan du selv kontrollere tilstedeværelsen din på Google Søk og Maps. Dette gjør verktøyet svært viktig for bedrifter i dag.
Hvorfor du må være på Google Min bedrift:
- Vær synlig når personer søker etter dine produkter eller tjenester
- Du blir vist i Google Maps
- Få anmeldelser og svar på disse
- Last opp bilder
- Oppdater åpningstider
- En verifisert bedriftsprofil gir tillit til den som søker
- Se statistikk
Ikke gå glipp av gratis reklame
Hver dag gjøres det mange millioner søk i Googles søkemotor og karttjeneste. I begge disse søketjenestene kan din bedrift dukke opp når noen søker etter dine tjenester, produkter eller bransje. Det er likevel utrolig mange bedrifter som ikke er registrert i Google Min bedrift. Disse går glipp av mye gratis synlighet.
“Alle” bruker Google Min bedrift
I dag er vi mye på farten og har dårlig tid. Vi ønsker å få informasjonen vi leter etter så raskt som mulig. Derfor er det ikke alltid at vi har tid til å gå inn på forskjellige nettsider og lese oss opp. Dette gjelder spesielt bransjer som restaurant, kafé og uteliv, butikker og håndverkere.
Se for deg at du har reist til en ny by. Du er sulten og ønsker å finne et sted å spise i nærheten. Da tar du opp mobilen og søker “restaurant bynavn” eller går i Google Maps og søker restauranter nær meg. Det popper opp flere restauranter å velge mellom, og her kan du se åpningstider, bilder og anmeldelser, blant annet. Dette gjør at du raskt kan ta en avgjørelse.
Ved å ha oppdatert informasjon og fine bilder vil du bli mer tiltrekkende for potensielle kunder. Oppdaterte åpningstider gjør at personen stoler på at det ikke blir en bomtur å reise til deg. I tillegg er gode anmeldelser rett og slett gratis reklame for din bedrift og hjelper å bygge opp under ditt omdømme.
Kom i gang med Google Min bedrift
Et byrå som Bonefish hjelper deg gjerne i gang med å opprette en profil i Google. For dette tar vi en liten engangssum, og vipps så er du i gang med en profesjonell presentasjon i Googles søkemotor og kart. Det er gratis å ha profilen.
Vi hjelper deg med verifisering av bedriften, legger inn logo og bilder, fyller inn informasjon, lenke til nettside og annen informasjon om tjenester og åpningstider. Dette er det grunnleggende som bør være på plass.
Senere kan du selv oppdatere åpningstider ved helligdager og ferier, og legge ut oppdateringer om hva som skjer hos deg. Med informasjonen du legger inn, kan Google gi svar på det dine kunder lurer på selv om de ikke søker spesifikt etter din bedrift, men også om de søker på for eksempel “nærmeste restaurant som er åpen nyttårsaften”.
Ved å alltid ha oppdatert og god informasjon kan du altså dukke opp i flere Google-søk og tiltrekke deg flere kunder!
I tillegg til å kontrollere din egen informasjon, kan du se statistikk over hvor mange som klikker på telefonnummeret ditt eller lenken til nettsiden din, og hva folk søker på når du vises i søk.
Kontakt oss om du ønsker hjelp med Google Min bedrift eller andre tjenester.